Nicole Kidman kao Diane Arbus

.
Diana Arbus? Jel beše ona snimila onog klinca sa bombom? A, pa čuo sam za nju. Skroz čudna …

.

Child with a toy hand grenade in Central Park, N.Y.C. / Diane Arbus, 1962.

Child with a toy hand grenade in Central Park, N.Y.C. / Diane Arbus, 1962.

.

Za one sa mršavijim poznavanjem istorije fotografije, Diana Arbus je bila supruga i asistent uspešnog komercijalnog fotografa koja je odlučila da se oda dekadenciji i umesto nasmejanih domaćica u boji fotografiše nudiste i cirkuske nakaze u ambijentu. Čudan izbor koji joj je neminovno uskratio anonimnost (koja joj je u startu sledovala), ali istoriji fotografije dodala pomalo šokantno i prilično interesantno poglavlje.

Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus je čudna priča koja pokušava romansirano da ispriča zašto se to sve tako desilo, ali svako ko je nekako uspeo da ono „Imaginaru” u imenu filma shvati nedovoljno bukvalno će se malo ili malo više  razočarati. Ne zato što je film loš, nego zato što to ime obećava previše. Za razliku od mog prošlog opisa filma, u kome je pod izmišljenim imenom prilično verno prikazan jedan stvarni fotograf, u ovom filmu je par likova sa imenima stvarnih ljudi poređano u priču koja sa njima nema dovoljno sličnosti.

Dianu na početku filma vidimo kao uzornu, perfekcionizmu doslednu domaćicu, suprugu i majku, ima muža uspešnog fotografa i zajedno rade za njene roditelje koji se bave finom luksuznom krznenom odećom.  Vidi se tu kao nešto da su joj ambicije roditelja natovarile neke sitne traume, ali se ona i dalje ozbiljno trudi da ostvari sva očekivanja. Zaplet počinje kada se u zgradu gde oni žive i rade doseli Lionel, misteriozni komšija koji pati od ekstremnog oblika hipertrihoze (preterana dlakavost) i mnogo je mudar. Diana se u njega iznenada zaljubljuje i na zaprepašćenje svoje svakodnevne okoline (a pomalo i same sebe) prestaje da bude sve što je bila na početku ovog pasusa. Validna priča za film, ali mi se ne sviđa što ovaj film pretenciozno pokušava da se nakači na poznato ime pozajmljujući selektivno insertiće koji se uklapaju u drugačiju priču. Dianin brak sa Alanom jeste propao, ali pre svega kao posledica njene nesposobnosti da trajno živi u nametnutom porodično-poslovnom kalupu, a ne zbog afere i prljube koja priču srozava na romansu sa ne baš veselim krajem zbog čega je ona prezupčila u glavi i totalno se otrgla. Jednostavno, malo gorči to što se jedan rano (još u mladosti) razvijen drugačiji senzibilitet prepriča kao iznenadni promiskuitet.

Sa druge strane, ako uspete na kratko da zanemarite (ili jednostavno ne znate) to da glavni lik ima prepoznatljivo ime, ovaj film će vam se možda i svideti. Mistična atmosfera je odrađena na nivou, glumačka ekipa je sasvim pristojno odabrana bez mnogo kompromisa po pitanju likova sa poremećajima i deformitetima. Prijatno iznenađenje su maska i kostim za lik  Lajnela Svinija koga bez mnogo iznenađenja po pitanju „vidi me što sam šmeker” stila glumi Robert Downey Jr.

Ostaje ipak pitanje zašto tako dobar izbor Nikol Kidmen u glavnoj ulozi nije iskorišćen da se snimi neka iole ozbiljna priča o životu Diane Arbus. O, da, to bi sigurno bilo interesantnije.

.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s