Helen Mirren, Julie Walters i drugarice na golišavom kalendaru

.

Kao što sigurno već znate, kalendari sa golišavim cicama uopšte nisu nov pronalazak, čak na protiv. Skoro ceo vek je prošao od kako je razvoj štamparskih tehnika darovitim ilustratorima dao priliku da se razmašu i odupirući se navodno krutim moralnim normama stvore nešto što je kasnije postalo poznato pod imenom „Pin-Up”. Fotografija je tom fenomenu dodala posebnu draž neke nove kvazi realnosti činjenicom da sama slika više nije bila umetnička interpretacija. Onda se komercijala javila za reč i  tamo gde je vladao odmereni kič u obliku estetike bez umetničkih ambicija, zagospodario je vulgarni šund inspirisan niskim strastima. Kamiondžije i vojnici se naravno nisu bunili.

Međutim, pojavila se i ekipa koja je na taj oblik izražavanja gledala sa drugačijim ambicijama. Najdalje na tu stranu je otišao čuveni Pirelli Calendar. Već godinama je stvar prestiža među umetnicima da budu deo tima koji radi na novom izdanju, na primer najnoviji Pirelli Calendar za 2011. je radio čuveni Karl Lagerfeld.

Verovatno najveselija filmska priča kojoj je deo teme i fotografija je priča o nastajanju baš jednog takvog,  razgolićenog, ali paradoksalno drugačijeg kalendara, a dodatni paradoks je što ova vesela priča počinje tragedijom. Priča filma Calendar Girls je smeštena u mali miran britanski gradić gde se se svako na svoj način, sa manje ili više uspeha snalazi protiv dosade. Kris i Eni, dugogodišnje najbolje drugarice, su se u toj borbi prilično izveštile, ali nad njihovo veselje se sakupljaju oblaci kada Eni saznaje da njen muž Džon boluje od retkog i veoma ozbiljnog oblika leukemije i uskoro i umire. U nameri da na neki način urade nešto u njegovu čast, Eni i Kris odlučuju da sakupe pare za novu sofu u čekaonici lokalne bolnice,  pošto su staru upamtile po neudobnosti. Pada im na pamet krajnje ćaknuta ideja o kalendaru za koji će pozirati diskretno razgolićene i tu počinje njihova avantura okupljanja svojih, takođe (bar) sredovečnih prijateljica, nalaženja forografa, poziranja i izrade kalendara, iznenadnog uspeha i sitnih drama koje uspeh uvek nekako dovuče kao svoj prtljag.

Pored zaista interesantnih primera koliko fotografija, iako akt, ume da ne pokaže, ovaj film je i jako interesantan primer kako Hollywood-Disneyland kombinacija ume da snimi film sa toliko dobrim britanskim šmekom, samo kad hoće, ali to nije sve. Možda najinteresantnija strana ove priče je da je u stvari istinita.

.

Naslovna strana originalnog kalendara iz 1999.

Naslovna strana originalnog kalendara iz 1999.

.

Ove hrabre dame su to zaista uradile i tim kalendarom sakupile daleko više novca nego što su u početku planirale, prema nekim procenama ova akcija je britanskoj dobrotvornoj organizaciji Leukaemia & Lymphoma Research donela više od 3 miliona funti. Takođe, pored ovog filma inspirisale su i redovna godišnja izdanja, ali i neverovatno uspešnu pozorišnu predstavu.

.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s