Exit MMXI … nedelju dana posle

… nastavak ODAVDE

.

Čudno je to kako čoveka posle onakvih dana, bolje reći noći, obuzme neka blesava lenjivost i nezainteresovanost za sve ostalo. Bar onoliko čudno koliko je čudno da sam baš o tome pisao pre puta u Novi Sad … Ovaj post sam započeo sa „dan posle” u naslovu, ali sam brzo to prepravio u „dva-tri dana posle” i na kraju stigao do onog naslova gore. Toliko na tu temu.

Za početak par fotki koje su nedostajale prošlom postu, a najavio sam ih za ovaj

.

Jinx @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

Jinx @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

Jarboli @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

Jarboli @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

Poslednji dan ovogodišljeg Exita je ipak bio jedan od boljih u nekoliko poslednjih godina. Jedino mi je ostalo žao što sam propustio Big Audio Dynamite, ne koliko zbog njih samih koliko zbog toga što ih kite perjem reinkarnacije The Clash zbog Mika Džonsa. Sve je počelo još za dana nastupom Discipline kičme, Koja i ekipa su svoje odradli na pravi način. Glasno i prljavo.

Još mi je Disciplina zvonila u ušima kada sam stigao pred “Fjužn”. Dočekivanje Partibrejkersa su začinili Messer Chups, ruski rockabilly trio sa PinUp stilizovanom basserkom.  Uopšte nisu dosadni.

.

Messer Chups @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

Messer Chups @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

Partibrejkersi se nisu čekali dugo. Volim iznenađenja, ali kod njih iznenađenja nema. Nema ni kompromisa. Samo na kraju njihovog koncerta imam neki čudan osećaj da je sve trajalo prekratko, bez obzira što su se u međuvremeno kazaljke prilično izvrtele.

.

Partibrejkers @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

Partibrejkers @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

I nije čudno ni to što se na kraju njihovog nastupa cela, ali bukvalno cela publika u momentu okrenula i mirno, ali ubrzanim tempom krenula na MainStage uz laganu priču promuklim glasovima. Tamo se upravo spremao glavni nastup ovogodišnjeg festivala.

Nick Cave opet nema brkove, ali  ima novi stari bend i zovu se Grinderman i još uvek su opasni. Najopasniji. Ne ume svako bez ustezanja da skoči dole i pruži ruke u publiku. Ne ume svako da ostane panker iako nosi svileno odelo i lakovane cipele. Odavno neko nije tamo digao toliku prašinu, bar ne tako, na pravi način.  I ono malo glasa što je preostalo u grlu nakon Partibrejkersa + ono malo što se pivom oporavilo je tamo tada nestalo. Narednih nekoliko sati sam mogao samo da šapućem.

Nakon njihovog spektakla je na konstrukciji bine ostalo bar nekoliko poprilično labavih šrafova.

.

Grinderman @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

Grinderman @ Exit MMXI - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

.

Bez ikakvog dvoumljenja mogu reći da su Grinderman najbolji nastup na Exitu u poslenjih nekoliko godina.

Te večeri je ostalo samo još jedno, Laibach. Međutim pošto su se oni malo čekali vreme su mi ispunili Darkwood Dub na istom onom malom mestu gde su bili i Jarboli dan ranije. Oni su, kakva podudarnost, zaista je čudno, zamalo počeli i završili ovaj Exit svojim nastupima. Ovaj drugi je trajao ozbiljno duže i bolje su zvučali.

I onda Laibach. Još jedan bend koji se nije mnogo promenio kroz ovolike godine. Oštra ikonografija, dosledne formacije, hipnotičke animacije, ritmovi za marširanje … Uvek su bili jaki uživo.

Dok sam se posle svega lagano spuštao onim bangavim stepenicama, vladala je čudna tišina, ne totalna, čak u stvari ne baš tišina već onaj osećaj kraja nečega. Gotovo, bar za ovu godinu.

Dobro je bilo ove godine. Jako dobro. Ujutru pakujući se sam u džepu našao još jedan token za pivo. Neće se baciti, eto me dogodine.

Moram naravno u celoj ovog priči posebno da se zahvalim Dr Bouzu na pomoći i mojim domaćinima, imenjaku i Marijani na gostoprimstvu.

.

One comment

  1. Redom …. tvoj prvi pasus nije mi uopste cudan… ipak tako ne zivimo cele godine, i onda se navuces na da osecaj da nisi kod kuce, i niko ti nece reci sta ili sta ne smes da radis …. a kad dodjes kuci, kao udarac je vratiti se u svakodnevnicu, zato si bio malo lenj…

    Token nosi u novcaniku svaki dan🙂, ko zna zasto ce ti zatrebati, imam takav neki osecaj🙂

Leave a Reply

