Neke stare fotogafije

Od kada živim i radim sa „one” strane reke, na „ovu” svraćam sve ređe, pa mi u stvari „ova” na neki način više dođe kao „ona”. Jeste, živim i radim na Novom Beogradu, i retko prelazim most. Zato se i desilo da sam aktuelnu izložbu u ArtGetu pogledao tek sinoć.

Galerija ArtGet / ArtGet Galery - [iÔ] - Dejan Danailov © 2011.

Nadam se da mi neće biti zamereno na iskrenosti, ali iskreno sam razočaran. Možda samo zato što sam od izložbe pod nazivom „Teme i motivi srpske fotografije 1960–1970.”  očekivao previše.  Da se razumemo, dobrih, čak odličnih fotografija ima, ali sam brzo stekao utisak da je izložena selekcija pre nastala tako što je izloženo skoro sve što je pronađeno, umesto pažljivo odabrano i ispostavilo se da sam bio u pravu. Opravdanje za ovaj, po mom skromnom mišljenju ne baš reprezentativan uzorak izloženih dela se može naći i u samom tekstu Gorana Malića autora/selektora u katalogu izložbe:

„Sada, kao ni ranije, ne možemo se pohvaliti da je iz ovog razdoblja sačuvano dovoljno fotografskih dela. Problemi su isti kao i pre: preminuli autori, zagubljeni ili uništeni radovi, nebriga i nemar prema dokumentaciji i građi. Ispostavlja se da na izložbi pre imaju mesto neki eksponati koji su se volšebnim slučajem očuvali i dospeli do nas, uprkos tome što su često nereprezentativni – više su probne kopije nego završena dela …”

Ipak priznaću i da mi je prijalo da kao izložene vidim prave originalne fotografije iz tog vremena, a ne digitalne printove skenova ili reprodukcija. Meni sasvim dovoljno da preporučim da ako se nađete u centru ipak obiđete i ovu izložbu.

.

Leave a Reply

