Prodaja, predaja, izdaja ili nešto tre … mislim četvrto (izmenjeno i dopunjeno)

Instagram Privacy Policy Important UpdateE, moj Instagrame, šta ti je ovo trebalo? Pa tako ti je dobro išlo da su ti se sve kritike svodile na one šarene filtere. Svi su u startu podrazumevali da si stabilan i normalan. Čak su te s vremena na vreme hvalili što si lep i nisi alav kao neki, kad ono ti najalaviji. E, moj Instagrame …

Da pojasnim, po novim pravilima koja na Instagramu stupaju na snagu 16. januara, neke do sada bezazlene stvari poprimaju ozbiljne oblike. Preozbiljne. Najblaže rečeno, privatnost i autorska prava korisnika će moći prilično opušteno da se gaze velikim cokulama s debelim đonovima.

Flešbek intermeco …

Kada se pojavio, Instagram je bio iEkskluziva i šarmantna egzotika, jako brzo postao prilično popularan. Onda je pojavom Android verzije postao još popularniji, čemu su dodatno pomogli servisi tipa Statigram, Gramfeed i Webstagram  koji su dopuštali pregled i komentarisanje i sa računara (ne samo sa mobilnih uređaja). Onda su počeli da se pojavljuju promotivni nalozi modnih kuća i poznatih faca, potom i korporativni nalozi raznih brendova. Popularnost je za sobom dovukla i jedan čudan paradoks. Porastom broja korisnika pojavili su se neki fenomenalni autori koji su instagram izdigli na nivo umetničke alatke, ali kad se sve podvuče, prosek je u stvari opao.

Kada je onomad ozvaničeno da je čuveni Facebook za 3 tovara blaga kupio Instragram, glasine o haosu su počele preglasno, ali su se brzo razvejale kada se shvatilo da sve ostaje po starom, osim što je integracija u Facebook okruženje pojačana, a unapređeno je ponašanje kamerice u njihovim aplikacijama za mobilne. Tresla se gora, u stvari i nije se nešto tresla.

Šok za sistem?!

E, a onda se zatresla. Instagram je najavio da će u određenom obliku prisvojiti pravo komercijalne upotrebe svega što korisnici postave na svoje naloge, prvenstveno fotografije, a u širem kontekstu i sam identitet korisnika može biti blago uzurpiran u komercijalne svrhe. Suština ove priče uopšte nije bezazlena.

Instagram postaje neopevano raznovrstan i nepresušan izvor fotkica sa najrazličitijih lokacija i najrazličitijih situacija o čemu mnogi promotivni timovi odavno sanjaju. Pored toga komercijalna upotreba lako može značiti i prodaju fotografija „uživo, sa lica mesta” novinskim kućama i agencijama. I jedno i drugo su stvari koje se ne tiču samo korisnika i njihovih prava, već tresu neke temelje cele fotogtrafske profesije koja je već godinama ugrožena.

Nije šala! Uopšte nije šala! Evo baš dok ovo pišem, internet bruji od najava da će ljudi početi da gase svoje naloge i brišu fotke i ta halabuka ostaje jedina stvar koja bi mogla ovu situaciju da promeni. Nadam se da hoće. Šteta bi bilo da  jedna tako dobro sklopljena i stabilna aplikacija sa lakim i funkcionalnim opcijama šerovanja ne samo na Facebook, već i na Twitter, Flickr, Tumbler i Foursquare propadne zbog alavštine. Videćemo.

Ja lično ću još malo sačekati, ali ako se ništa ne promeni moraćemo se oprostiti. Šteta..

Dodatna priča na ovu temu:

Dodatak …

Dan posle …

Buka je ipak bila preglasna. Još isto veče se na zvaničnom Instagram blogu javio gospodin Kevin Sistrom (Kevin Systrom) da se zahvali svima na tolikom odzivu i da pojasni da u tim novim pravilima nije pisalo to što su svi pročitali, već nešto drugo. Za svaki slučaj prva verzija novih previla je povučena sa zvaničnog sajta i zamenjena novom verzijom.

Ispostavlja se, prema tim novim pojašnjenjima da je sve u stvari bila nešto kao neka nova ideja za drugačije načine oglašavanja.  Razumljivo je da se Instagram razvija sa namerom da na neki način generiše neki novac, a kao besplatna usluga i besplatna aplikacija to baš i ne radi, pa se oglašavanje i promocija nameću kao neki logični koraci. Cela ova zavrzlama je navodno posledica namere da ti koraci ne budu standardna priča o banerima.

Takođe, pojavilo se na netu i nekoliko tekstova koji jasno kontriraju onim gore linkovanim, a i neki od tih linkovanih se dopunjuju u skladu sa ovim aktuelnostima.

Da ne dužim dalje, evo ovde je prilično lepo objašnjeno:

No, Instagram can’t sell your photos: what the new terms of service really mean (Turns out no one really trusts Facebook after all)

.

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s