Smoki četiri puta forograf

Ovaj post je drugo, izmenjeno i dopunjeno izdanje. Prvi post koji sam postavio sinoć, zvao se “Smoki triput fotograf”. U međuvremenu sam saznao da sam napravio šokantan propust. Na šetovanom linku na FB-u me Lidija opomenula da sam na listi zaboravio Goste iz galaksije. Dodato.

.

Retko gledam TV i ne volim reklame. OK, jesu smešne poneke, ali smaraju. Zato kako krenu reklame ja šetam kanale i negde u toj šetnji nekako naletim na sto puta viđeni domaći film u kome Smoki glumi fotografa. Ja u stvari ne znam pouzdano kada se Ljubiši Samardžiću zakačio taj nadimak, a i već neko vreme se jako retko čuje. I gledam ja tako taj film, kad mi u momentu sevne saznanje: pa Smoki je u, prvo sam pomislio tri, a kasnije nakon opomene shvatio,  u čak četiri filma glumio fotografa, a uvek totalno drugačije likove.

Valter brani Sarajevo  @  YouTube

Prvo je, naravno, u filmu Valter brani Sarajevo, bio Zis. Prekaljeni ilegalac, nesvesno upleten u tajnu okupatorsku operaciju sa “lažnim” Valterom. Njegova fotografska radnja je istovremeno i tajna baza za sastanke ilegalaca. Na kraju ispada heroj i u legendarnoj završnoj sceni upoznaje i pravog Valtera, u stvari shvata da ga već neko vreme zna, upoznao ga je još na pola filma, baš u pomenutoj fotografskoj radnji. Legendaran film skroz.

Gosti iz Galaksije  @  YouTube

Zamalo da bude legenda u Gostima iz galaksije. Kako sam samo mogao ovo da zaboravim. Jedan od retkih (tada) domaćih naučno fantastičnih filmova, sa efektima, kostimima i maskama na impozantnom nivou za to vreme. Čudo jedno. U ovom filmu Ljubiša je Foto Toni, lokalni fotograf turista Dubrovnika, sa usputnim aspiracijama da se proslavi. Postaje prvi fotograf koji je fotoaparatom uhvatio vanzemaljce, prave vanzemaljce, ali to na kraju filma postaje nebitno, jer priča filma ima takav rasplet.

Šećerna vodica  @  YouTube

U Šećernoj vodici je antiheroj. Danju drži fotografsku radnju u kojoj saznajemo da je on jedna senzibilna osoba i da je poslednji fotograf u gradu koji izrađuje fotografije na porcelanu. To je danju. Noću nije. Noću je manijak egzibicionista koji nosi samo dugački mantil i fotoaparat oko vrata i takav po ulicama i haustorima cilja usamljene ženske da ih prepada i puca im bliceve u lica prepadnuta. Ludak jedan.

Trikarteza Holivud  @  YouTube

Tri karte za Holivud je jedna tako šarena komedija o životu neke malene daleke zabiti u kojoj nekim čudom ima i fotografska radnja koja je po potrebi i mali priručni bopskop. Ima u tom filmu i jedna totalno srceparajuća scena nesrećne ljubavi kada Limijer, lokalni fotograf, neutešan gura kola u kojima večno od njega odlazi Natalija, njegova jedina ljubav. Ona odlazi, on ostaje u oblaku prašine i dok se u njemu ruši svet, oko njega se uživo dešava kraj sveta na lokalnom nivou. Ima taj film još nekoliko legendarnih scena.

Četiri puta fotograf u filmovima. Interesantan skor. Možda nađem vremena da potražim još neke slučajeve kada su neki glumci u više filmova glumili fotografe. Ako znate za neki takav slučaj, javite slobodno.

.

Leave a Reply

