GRAIN

Zrno

Zrno je jedna od onih reči po čijem razumevanju se fotografi razlikuju od ostalih. Da priča bude još šarenija, ni među fotografima ova reč ne budi iste emocije. Nekima smeta, neki bez nje ne vide smisao fotografije.

Mene ta reč podseća na period kada sam eksperimentisao sa metodama dobijanja što krupnijeg zrna. Svašta sam radio, do nivoa da sam osetljivije negative debelo podeksponirao, pa produženo razvijao u preterano zagrejanom razvijaču. Padalo mi je na pamet i da ih pre snimanja pustim prvo malo u kutiji da stoje na suncu da se ugreju, jer sam čuo da to nikako ne valja raditi, ali to nekako nisam stigao. To su bili dani kada je zrno bilo sitan šljunak. Na žalost, zrno je umrlo. Zamenio ga je šum. Nekima isto sranje, nekima samo sranje, jer u dubokoj suštini šum nema sličnosti sa zrnom …

Ipak … Zrno nije nestalo. Pojavilo se ponovo u novoj priči. Sad se zove GRAIN, elektronski magazin za dokumentarnu i uličnu fotografiju. Magazim koji se bavi fotografijom, ali ne i foto tehnikom i to ga, po mom mišljenju čini posebno interesantnim. Upravo je izašao prvi broj i u njemu dosta interesantnih foto priča. Uživajte u čitanju i gledanju .

P.S: Daleko kred kraj, na 135. strani ima i jedna moja fotografija🙂

 

 

Leave a Reply

