Wiki Loves Monuments 2012 – zapažanja, iskustva, odabrani snimci …

Wiki Loves Monuments 2012WLM 2012 konkurs o kojem sam već pisao pre nešto jače od mesec dana je zavrešen, šta je poslato poslato je.

Što se utisaka tiče, dva su mi najjača. Prvi je šta sve očekivano i pogotovo šta sve neočekivano u ovom mom gradu ima status objekta od kulturnog značaja. Priznajem da sam time zaista bio iznenađen. Drugi utisak je koliko je tih objekata koji se po nekom aršinu smatraju nekako posebnim, prepušteno i zapušteno, u nekim slučajevima drastično kao da su potpuno beznačajni. Na žalost, svestan sadašnjice, priznaću da time nešto baš i nisam bio iznenađen.

Što se tiče fotografija, ja sam dosta toga poslao. Ovaj konkurs mi je bio baš interesantno iskustvo i verovatno ću mu se redovno vraćati. Negde na početku, onako pun elana, sebi sam postavio kao neki zadatak da na konkurs pošaljem bar 30-ak novih fotografija. Ono kao prosek jedna dnevno. To mi se u startu činilo kao neka ambiciozna, ali ipak dostižna cifra. Taj prvobitni plan sam skoro premašio već na pola puta, nikakvim čudom, osim ako u čuda ne računate mobilni telefon.

WLM Android aplikacija , koliko god da je bagovita i u prvo vreme pucala svaki čas, pretvorila me u lovca na lokacije za koje u Wikimedia Commons bazi ne postoje fotografije. Skice koje sam snimao mobilnim i sa lica mesta slao su mi posle bile i odličan podsetnik i olakšica za slanje kvalitetnijih snimaka lokacija. I na sve to vikend vožnje biciklom su mi bile dodatno aromatizovane igrom traženja po mapi. Eto veselja.

Pored ove mobilne aplikacije, dosta sam u “monitorskom” OnLine istraživanju koristio (pa naravno) GoogleEarth i manje poznatu, ali jako korisnu mapu grada sajta “VodiMe” na kojoj je odlično rešen prikaz tačne lokacije neke zgrade pretragom naziva ulice i broja. Generalno, ova kombinacija se pokazala kao odlično “prvo sito” za markiranje objekata koje se nalaze u suviše uskim ulicama ili zatrpani pregustim krošnjama, ili ponekad oboje. Osim ove dve, naravno da mi je bila korisna i lokalna mapa Celog ovog projekta koja je kao i mobilna aplikacija imala jasno obeležene lokacije pobjekata i posebno obeležene objekte za koje u bazi nema fotografija.

Na samim fotografijama se u startu nisam trudio da pravim čuda. Čak na protiv, u par slučajeva baš tražio ugao iz kojeg scena izgleda maksimalno faktografski. Na dosta arhitekture su ostale neka perspektivna izobličenja, nisam ih baš sve čistio. Kad god sam mogao radio sam sa što veće daljine maksimalno izvučenim zumom.

Evo par odabranih:

.

Skulptura "Žetelica" - [iõ] - Dejan Danailov za Wikimedia Commons 2012.

.

Staro sajmište - [iõ] - Dejan Danailov za Wikimedia Commons 2012.

.

Atelje Uroša Predića (spomen ploča) - [iõ] - Dejan Danailov za Wikimedia Commons 2012.

.

Skulptura "Ikar" sa zgrade Komande vazduhoplovstva - [iõ] - Dejan Danailov za Wikimedia Commons 2012.

.

Finalni saldo je više od 50 poslatih fotografija od kojih je više od 30 već u funkciji na Wikipedijinom Spisku spomenika kulture u Beogradu. Za slučaj da vas interesuje, kompletnu listu fotografija koje sam poslao možete pogledati OVDE. Za slučaj da vam ne bude očigledno, u krajnjoj desnoj koloni je navedeno šta je poslato (magičnim putem) sa mobilnog telefona.

Celokupnu kolekciju fotografija poslatih na lokalno WLM – Srbija takmičenje možete pogledati OVDE.

U celoj priči o ovom takmičenju, ovih dana je isplivao i još jedan kuriozitet. Prošlogtodišnji Wiki Loves Monuments konkurs je sa ukupno 168208 poslatih fotografija, ozvaničen Ginisov rekorder kao najveće fotografsko takmičenje. Ove godine ukupan saldo je 366010 fotografija, skoro pa 3 puta više, što znači eto još jednog rekorda.

Do seldeće godine i možda još jednog rekorda …

2 comments

Leave a comment